top of page

Feeling like a princess at Hotel d´Angeleterre

Updated: Dec 4, 2019

Hvert år tager min mor, mormor og jeg ud og juleshopper.


Inden vi går ud og køber gaver, skal vi altid på cafe og få kaffe og kage. De sidste par år er det blevet vildere og dyrere som tiden går. Og denne gang skulle det self være intet mindre end selveste D´angeleterre.


Vi prøvede også at få et bord sidste år, men da man ikke kan bestille bord, måtte vi vente i en halv time og det gad vi ikke rigtig, men i år var vi heldige og fik plads med det samme. Det var nok fordi det var en hverdag.



Hotellet er lige så flot indenfor som det ser ud udenfor!! Der er ikke et øje tørt. Der er seriøst tænkt på alle detaljer!


Prismæssigt er det self lidt dyrt i forhold til så mange andre restauranter i kbh. Til gengæld er det hele også hjemmelavet fuldstændig fra bunden. Deres æbleskiver som jeg fik….. wow! Jeg vidste ikke at RIGTIGE æbleskiver skulle smage sådan hhahha…



Vi fik en kage, 4 æbleskiver, 5 stykker fyldte chokolader og 3 varm kakao, alt sammen hjemmelavet og til 550 kr. Mange ville måske mene at det er fuldstændig tosset at bruge så mange penge på så lidt, men jeg synes også at det er selve oplevelsen man betaler for! Både udsigten, betjeningen, møbleringen og self selve historien bag hotellet.



Når man så har fået lidt af spise og drikke, man kan jo lige smutte en tur på deres toilet.

(det skal min mor og jeg ALTID når vi er nye steder. Vi tror stærkt på at toilettet beviser hvor godt stedet egentlig er hahaha. Et toilet kan sige meget om en person eller sted)


Og på vejen til toilettet går man forbi en masse OLD gamle billeder, ifølge mig hahah Billeder fra 1870’erne og op efter, som viser hotellet og Kongens Nytorv, som det så ud den gang. Eeeelsker selv at kigge på sådan noget.


Efter et super hyggeligt cafe besøg hos D´angelette skulle vi self shoppe julegave, meeeen som altid var vi ikke forberedt nok og havde derfor ingen juleønsker fået og fik derfor ikke købt en eneste gave hahah – Det er desværre nok min mor, mormor og jeg i en nøddeskal….

At tænke mere over at cafebesøget er on point end selve det vi egentlig kom for hahha.


Hvis nogle af jer overvejer at tage et smut forbi D´angelette, kan jeg stærkt anbefale det. En helt normal caffe latte koster kun 45 kr, og det er jo en meget normal cafepris.



Der sker ikke de helt store ting i mit liv lige nu…. Det er blot dans fra 9-15 og arbejde fra 16-22 næsten hver dag og arbejde igen i weekenden zzzZZZ

Men jeg håber stadig at i nyder oplæg som disse <3



Et virtuelt kys til både gamle og nye læsere :-*

Jeg sætter virkelig stor pris på hver og en af jer

23 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page