top of page

SURF, SAFARI OG ADRENALIN

Updated: Feb 28, 2020

Dette er 3. blogpost fra min rejse til Sydafrika med Adventuredk, så hvis du ikke har læst de andre, så skynd dig hen og læs dem først, da dette kun indholder 1/3 del af hvad vi oplevede på rejsen.

Anden sidste stop var Jeffreys Bay, som uden tvivl var mange fra gruppens yndlings sted, inklusivt mig selv. Vi forelskede os i surfing, den lækre strand, fest om aften, billige drinks og stemningen.

Hvis jeg skulle vælge hvilken by jeg ville tage tilbage til i Sydafrika skulle det helt klart være Jeffreys Bay!







Efter 2 nætter i Jeffreys Bay tog vi videre til Port Elisabeth, som efter min mening var en lidt kedelig by, men stoppet her var vigtigt da vi skulle på den helt gode traditionelle Safari tur, og det var også noget af en oplevelse! Vi fik sæt en masse dyr og en af elefanterne gik lige foran vores bil.



Et lille tip: Hvis du kun rejser til Afrika for at se på vilde afrikanske dyr, så er Tanzania stedet at tage til, da der ikke er lige så stor chance for at se så mange dyr helt tæt på i Sydafrika, men til gengæld har Sydafrika så meget mere at byde på!!


Dagen efter brugte vi på at zipline fra den længeste og højeste zipline i Sydafrika, samt gyngede på en 18 meter høj gynge. Det gav fandme et adrenalin kick at blive kastet frem og tilbage i sådan en høj gynge, meeen efter både skydive og bungy jump var der mange af os der tog den i stiv arm.



Den sidste dag hvor hele gruppen var samlet, shoppede vi og var til øl og gin smagning.

Dagen efter skulle 11 fra gruppen videre til Brasilien hvor de skal være i en måned og 4 af os tog hjem til Danmark…. Det var meget hårdere end man troede det ville blive, da vi som sagt blev virkelig hurtig da tætte, på trods af vi kun havde kendt hinanden i 2 uger…. Det var bla. Fordi vi overskred så mange grænser sammen og var sammen 24/7.




Så hvis du er bange for at tage af sted på en grupperejse, udelukkende fordi at det er fremmede mennesker, så har du ingen ting at frygte! Stort set alle der tager på en grupperejse er åben for at møde nye mennesker og hvis du spørger mig, er det faktisk sjovere at rejse med folk man ikke kender, for så ender man altid med at gøre ting som man ikke plejer at gøre, da man ikke er sammen med de venner eller familie som man plejer at rejse med – så tøv ej…. Bestil den rejse lige nu!!!




Derudover havde vi også alle sammen svært ved at sige farvel til vores guider. Jeg har kun hørt godt om de guides Adventuredk har samarbejde med, men jeg følte vi var ekstra heldige…. Hahah

Vi havde en fest med vores guider, bla. Fordi de næsten var samme alder som os og fordi de bare var så energiske, snaksaglig og åben for også at lære os af kende og være en del af gruppen.



Jeg har faktisk ikke noget dårligt at sige om min rejse til Sydafrika. Der var bare styr på det, både hos Adventuredk og de guider vi havde.

Det eneste negative ved turen, var at jeg en dag ventede ret lang tid på en ice tea…… og hvis det er det eneste dårlige jeg kan finde frem, så har det vidst været en ret succesfuld tur, hvis du spørger mig!



Hvis i har nogle spørgsmål til turen, omkring Adventuredk, Sydafrika eller noget helt fjerde så er i mere end velkommen til at skrive i kommentaren nede under eller på instagram: Neelwh


Det var 3. og sidste opslag fra Sydafrika, næste par opslag er fra min rejse til Los Angeles med min danseuddannelse, som jeg håber i også har lyst til at fælge med i <3


Et virtuelt kys til jer alle sammen :-*

10 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page