top of page

Den helt traditionelle skiferie i Østrig


Her kommer der lige en kæmpe bunke billeder fra min skiferie, fordi jeg simpelthen ikke kunne spare mig. Der er bare så pisse flot i Østrig!


I forhold til overskriften, så er vi kort fortalt det samme sted på ski, hvert år og det har vi været i ca 10 år. Grunden til det, er fordi vi bor på et hotel sammen med en masse andre danskere, som kender hinanden på kryds og tværs. Det er faktisk så hyggeligt at jeg aldrig har overvejet at tage på skiferie med gymnasiet, da jeg ikke ville gå glip af denne skiferie!


Stedet vi bor på hedder Hochzeiger Haus og hotellet ligger mit på pisten, så hver morgen skal vi bage ned i skikælderen og tage støvler og ski på og så er det ellers bare ud og stå.

Området bliver også kaldt for Hochzeiger og det er et lille bjerg, hvor vi kender alle pisterne ud og ind, efter alle de år vi har været der og vi kunne derfor nemt bare køre alene da vi var små. Samtidig møder man næsten altid nogle andre fra hotellet af når man kører rundt på pisterne.

For ca 3 år siden, blev hotellet renoveret og vi fik en super lækker sauna i kælderen.

De seneste par år, har min mor og jeg startet en tradition, hvor vi tager der ned, kun hende og jeg og så får vi snakket om alt mellem himmel og jord <3 Det er noget jeg sætter rigtig stor pris på og elsker at gøre med hende.


2 faste dage på ugen, drikker vi os alle fuldstændig i hegnet.....

Hvilket billedet oven over af min dejlige mor viser ret godt hahaha

Vi starter på en restaurant lidt længere oppe på bjerget og her bestiller mændende som regel øl og kvinderne Aperol og chokorom, som er den bedste måde at blive fuld på, da man næsten ikke kan smage rommen og så smager det bare at kakao.

Når vi er godt stive og har taget de helt gode østrigske shots, som pæreshots og flying hirch, som i også kan se mig drikke på min YouTube video fra skiferien hahaha

Hvert år bestiller min mor og jeg også en legendarisk dessert fra Østrig, som hedder kaischersmann. Den er så god at min mor som er gluten intolerant, siger fuck det og spiser det sammen med mig, det siger altså noget hahah

Synes lige at dette søde billede af min far, som arbejder på ferien, mens han drikker øl, skulle med haha <3

Da vi startede med at komme dette sted i Østrig var min kusine, Camilla og jeg de små, som gerne ville være sammen med de store piger og nu er vi lige pludselig de store..... Hvor blev tiden dog af? Det tænker jeg tit over..... Jeg ved ikke om det er et tegn på at jeg er begynd st blive gammel ahahah og på den anden side, mit liv er vel kun lige startet :-P

Billedet ovenover er af min bror, som altid skal lave sådan nogle sindssyge hop (det er lidt svært at se på billedet) Han brækkede en gang kravebenet og en arm på det..... Og han var bare ligeglad? Han er sgu sej hahah, jeg er en stolt søster, som er begyndt at tage det lidt mere stille og roligt på pisterne.


Hvert år tager min mor og jeg også en tur op på toppen af bjerget, for at få en kop kakao og igen snakke og hygge, som sådan nogle livsnydere, som os er bedst til :-P

Det næste billede er af mine forældre, nok lidt fulde, da det er taget efter en afterski på vores stam bar, men hold nu op hvor er de søde <3

Det sidste billedet, måtte jeg bare have med! Det er min super seje far og bror, som altid tager kæder af og på, på vores bil, for at vi kan køre op af den smalle, glatte sti op til hotellet.

Imens min mor og jeg bare sidder inde i bilen og venter haha, de er sgu højt elsket <3


Det var en af de lidt længere opslag, håber at i nød de sindssygt flotte billeder af Østrig, og synes det var spændende at læse lidt om, hvordan vi plejer at holde skiferie.


Et virtuelt kys fra mig til jer :-*

54 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page